2022. február 25., péntek

NASA fotóretusálások-Donna Hare

 A Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal egy volt alkalmazottja elárulja, hogy a NASA hogyan fedi el és törli az ufókat a műholdfelvételekről. De előbb pár szót róla:

Donna Tietze Hare a NASA volt munkatársa, képtechnikus, számos díj birtokosa, többek között 1969-ben a Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal Apollo Achievement-díját, 1973-ban a Skylab-díját vehette át, a Skylab-Suez tesztprojektben elért sikereiért kapott medált, valamint 1994-ben Ann Richards texasi kormányzó által a Pszichológiai Társulások Tanácsadó Bizottságába választották vissza. Donna Tietze szakmai életének nagy részét az űrprogramban töltötte, mint műszaki illusztrátor. Holdtérképeket, leszálló diákat rajzolt, egy fotólaborban, a Precision Slide Lab-ban dolgozott, a művészeti munkákat egy hüvelykszer hüvelyk méretű rajzokká redukálva. Rajzolt indítási helyszíneket, leszállóhelyeket, és több mint 15 éven át a NASA alvállalkozójaként tevékenykedett. Dolgozott az űrhajósok számára készült repülési kézikönyveken és csodálatos képessége van arra, hogy szavakat képekre illesszen, de egyedülálló módon megtanult mindent visszafelé csinálni, beleértve a matematikai számításokat, a szavak írását, hogy egyszerűen fogalmazzak, ez a nő látott mindenféle képet, amit az űrprogramokban használtak.
Az alábbiakban egy rádióbeszélgetés részleges leirata olvasható, amely a washingtoni WOL-AM rádióban hangzott el 1995. június 5-én, és amelyet a baltimore-i WOLB-AM rádió is közvetített. A műsort minden szombat éjjel 12:00-kor sugározták, "UFOs Saturday Night" címmel. Az átiratot Donald Ratsch készítette a műsor hangfelvételéről. A műsor házigazdája: Elaine Douglas
Elaine Douglas: Egy új vendég van velünk az adásban, Donna Tietze. Ő Houstonban, Texasban él, és volt olyan kedves, hogy ma este csatlakozik hozzánk, hogy elmondjon néhány nagyon érdekes dolgot, amit a NASA-nál dolgozva megfigyelt. Donna pedagógus, és az oktatói mesterképzésén dolgozik. Ha jól tudom 15 évig egy vállalkozónál dolgozott a NASA Johnson Űrközpontjában, Houstonban. Fotótechnikus volt?
Donna Hare: Így van!
Mondja el nekem azt az esetet, amire emlékszik, hogy egy alkalommal besétált egy fotólaborba, és valaki, valami egészen elképesztő dolgot mondott önnek? Mi történt aznap?
Igen Elaine, ez igaz. Az Apollo-misszió alatt végig a NASA-nál dolgoztam, és akkor hagytam ott, amikor az űrsiklók elindultak. A nyolcas épületben dolgoztam, a fotólaborban. Titkos engedélyem volt, így azt gondoltam, bárhová bemehetek az épületben. Be is mentem egy olyan területre, ami tiltott volt. Ezen a helyen hívták elő a műholdakról, és az összes küldetésről, az Apollo-missziókról, a repülési küldetésekről készült képeket. Bementem, és beszélgettem az egyik fotóssal és előhívóval, aki éppen egy mozaikot állított össze, ami egy csomó fényképből, kisebb fotókból állt össze egy nagyobb mintává. És amíg ott voltam, próbáltam új módszereket és új dolgokat megtanulni az egész szervezetről, nézegettem a képeket, aztán ő egy területre irányította a figyelmemet, azt mondta: "Nézd meg ezt!". Megnéztem, és volt ott egy kerek ovális alakú, nos, nagyon fehér, kör alakú pont, ez fekete-fehér fénykép volt, ezért megkérdeztem tőle, hogy ez egy folt az emulzión, és azt mondta, nos, nem tudom megmondani, de az emulzión lévő foltok nem hagynak kerek kör alakú árnyékot.
Tehát volt egy árnyék a földön?
Igen, egy kerek árnyék! És észrevettem, hogy voltak fenyőfák, most nem tudom, hogy hol volt ez a terület, elég közel a földhöz, nem láttam a kontinens körvonalait. De észrevettem, hogy volt árnyék ez alatt a fehér pont alatt, és azt is észrevettem, hogy a fák ugyanabba az irányba vetették az árnyékot, mint ennek a légi jelenségnek a kör alakú árnyéka, mert magasabban volt, mint a fák, de nem túlságosan magasan, közel volt a talajhoz, és gömb formájú volt, de kissé megnyúlt, nem nagyon, csak kissé. Aztán megkérdeztem, hogy ez egy UFO? Erre ő azt mondta: "Hát, nem tudom megmondani.” És akkor megkérdeztem tőle, hogy mit fogsz kezdeni ezzel az információval? Erre ő azt mondta, hogy ezeket a dolgokat ki kell retusálniuk, mielőtt kiadnák a nyilvánosságnak. Ekkor jöttem rá, hogy létezik egy eljárás, amely az ilyen típusú információk nyilvánosságtól való elzárására szolgál.
Donna, van még egy dolog, amiről akkor szereztél tudomást, amikor ott voltál a NASA-nál. Ha jól tudom, ez egy harmadik személyen keresztül történt, egy olyan személyen keresztül, akivel együtt töltöttél egy kis időt, és aki a NASA munkatársa volt?
Igen, valójában mialatt beszéltünk, eszembe jutott egy másik eset egy őrrel, amit szintén szeretnék elmondani, és ami nagyon fontos. Ez a férfi, akivel randiztam, karanténban volt az űrhajósokkal, amikor visszajöttek a Holdról, és beszéltem vele arról, hogy láttam ezt a csészealjat (a műholdképen), megkérdeztem tőle, hallott-e erről valamit, és ő azt mondta nekem, hogy minden űrhajóst, minden holdutazást követett egy űrhajó, csészealjak, hogy mindegyikük, minden űrhajós, aki a Holdra ment látta, és mindannyiuknak azt mondták, hogy hallgassanak erről, és börtönnel fenyegették meg őket, hogy az egész nyugdíjukat, mindent elvesznek tőlük. Azt is mondta, hogy ha valaha is beszélek erről bárkinek, akkor tagadni fogja, soha nem ismeri el, hogy ő ilyeneket mondott nekem.
Donna, akivel kapcsolatban álltál, a barátod úgy gondolta, az ufóknak nagy szerepe volt abban, hogy az Apollo-13, a mi elhibázott küldetésünk nem jutott el a Holdra, ugye a 13-as volt?
Igen, nos, azt mondta, hogy nem kellett volna visszajönnie, úgy értem, nem volt segítségük. És ez minden.
Csak ennyi?
Azt mondta hihetetlen, hogy az a hajó hazaért.
Donna, úgy tudom, van még egy dolog, amit el akartál mondani nekünk.
Igen, valami olyasmi, amiről korábban nem beszéltem. Volt egy irodám, illusztrációs munkát végeztem egy másik irodában, a város egy másik részén. És egy férfi, aki abban az időben a NASA-nál volt őr, bejött az irodámba. Egy nagy vágott sebhely volt a homlokán, és azt mondta nekem, hogy ő a NASA-nál volt őr, és hogy rengeteg fotót égetett el az ufókról. Ez volt a munkája.
Tényleg? (meglepődve)
Azt mondta, hogy megállt, hogy elmélyedjen az egyikben, és egy másik, úgy tudom, valami katona volt, fejbe vágta egy pisztolycsővel, leütötte.
Micsoda? (döbbenten)
Mert túl sokáig nézte az egyik képet. Leírta nekem, és én feltételezem, hogy pontos fénykép volt.
Ó, istenem!
Elmagyarázta, hogy egy űrhajó volt a földön, és úgy nézett ki, mint egy szabályos csészealj, amin mindenhol kis dudorok voltak, azt mondta olyan volt, mintha megégett volna. A teheneknek a mezőn mindnek egyenesen felfelé állt a farka. Akkoriban nem tudta, hogy amikor a szarvasmarhák megijednek, a farkuk egyenesen felfelé áll. Ezt leírta nekem, és azóta elmeséltem valakinek, akiről úgy gondoltam, hogy esetleg megnézhetett néhányat ezek közül a fotók közül, eléggé ijedtnek tűnt, hogy nem kellene tudnom erről az esetről.
(a következő néhány percben a beszélgetés inkább az Apollo űrhajókat a Holdra követő ufókról szólt.)
Beszámolójának második része a Holdra tartó űrmisszióink ufók általi követésével kapcsolatos. Említette, hogy nyilvánvalóan segítettek egy esetben az Apollo-13 visszahozásában, ez volt a benyomása az alapján, amit kapott és...
Igen, de ők (az idegenek) azt sem akarták, hogy az az űrhajó a Holdnak azt a részét vizsgálja, ahová mentek, szóval lehet, hogy ők is okoztak valamit, de állítólag, nekünk azt mondták, hogy ne menjünk, de mi ezt figyelmen kívül hagytuk.
Ezt ő mondta, a közvetlen kapcsolatod?
Igen!
Hogy az Egyesült Államoknak azt mondták, hogy ne menjenek a Holdra?
Arra a bizonyos helyre a Hold túloldalán.
És tudta, hogy miért nem szabad odamennünk?
Azt hiszem, nem akarták, hogy lássunk ott valamit, nem tudom, ezt a részét nem tudom.
(az interjú pár perc múlva befejeződik, és a műsornak lejárt az ideje)


Forrás: http://www.ufoarea.com/main_nasa.html

 
A szerkesztő véleménye:

 
Donna Hare esete ismét ékes példája annak, hogyan keveredik az információ a dezinformációval. Hogy bepillantást nyerhetett a NASA képretusálási munkájába, az nyilvánvaló tény, hiszen erre már a nagy nyilvánosság is ezer helyen rájöhetett. Ez történik a holdi és marsi tereptárgyak esetében is. Beszámolójának ezen része teljesen helytálló. A másodkézből nyert információi már annál problémásabbak, vélhetően az Ő jóhiszeműségére operáltak. Nem biztos, hogy szerencsés hitelt adni egy olyan őr szavára, aki inkább egy csinos, szőke hölgy felszedésében érdekelt, így nem világos, hogy a NASA miért vonna be egy kívülálló személyt arra, hogy csészealjakat ábrázoló képeket tüzeljen el, ha ezt a bennfentesek is megtehetik? Teljesen életszerűtlen. Az Apollo-13 leszállási helyére pedig, hivatalosan a Fra Mauro-kráter környékét jelölték ki, és nem a Hold túloldalát.


 
Az alábbi videóban Donna, az interjúban elhangzottakról beszél nyilvánosság előtt, a Dr. Steven Greer által szervezett meghallgatáson.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése